top of page

קישורים שכדאי לכם גם:

הודו לגזור ולשמור

קיצור תולדות 100 הימים שלנו בדרום הודו – מה שנקרא מידע שימושי:

נחיתה בדרום גואה – חוף פטנם: בוגונוויליה פאטנם – בקתות נחמדות בצד הדרומי ביותר של פאטנם. שקט ונעים ומים חמים, גישה ישירה לים. הגענו יש לפני הכריסמס המחירים היו בהתאם וגם גואה וזה: על הבקתה המשפחתית (שתי מיטות זוגיות והמון המון מקום) שילמנו 2500 רופי ללילה עד ה—15.12 ואחרי כן 3500 רופי (2500= 150 ₪ ללילה או 38 דולר, 3500= 210 ₪ ו-54 דולר). כשחזרנו לגוה בהמשך שילמנו 1500 לבקתה קטנה (מיטה זוגית ומזרון נוסף וזה מכסה את כל שטח הבקתה). http://bougainvilleapatnem.com

חוף פאלולים התפנקנו עם סבא וסבתא במה שהיה התקציב הכי גבוה שלנו והכי נמוך שלהם – 2500 רופי לבקתה נחמדה ב-Dream catcher נמצא שורה שלישית מהחוף ובסמוך לנהר של צפון חוף פאלולים. בצפון החוף יש אגן שמתמלא בעת הגאות ומשמש בריכה נהדרת לילדים, בעיקר לקטנים, בילינו שם שעות. קרוב לאגן בשורה הראשונה מהחוף נמצא גסטהאס נחמד שנקרא rose bud או משהו דומה והוא נראה נחמד מאוד, אין לי מחירים. המסעדה שלמרגלותיו היתה גם היא נחמדה והפכה לביתנו השני.

האמפי – בהאמפי נחתנו בגסטהאוס נחמד שנקרא vijiyanagar guesthouse נמצא בהאמפי איילנד (שזה בגדה הצפונית עמוסת הגסטהאוסים) ישר מול העליה/ירידה לנהר מקום החציה עם הסירות. יש לו כמה בקתות גדולות עם שתי מיטות זוגיות ומים חמים במקלחת. גובל בשדות האורז שדרכם אפשר ללכת לנקודת השקיעה. עלה לנו 1000 רופי ללילה. (בשבוע של הכריסמס – new year הוא העלה ל-2500). עברנו יותר מזרחה לפינה נחמדה יותר ומרוחקת במקצת של גסטהאוסים. למקום שנקרא goan corner. מקום עם פחות ישראלים, יותר טפסני בולדרים. בעלת בית מגניבה ומטורללת בשם שרמילה, אוהבת ילדים גדולה. מסעדה עם יופי של אוכל, לפעמים מקרינים סרטים על מסך גדול. הרבה כלבים, שטחי השתוללות גדולים ובטוחים לילדים. 1100 רופי לחדר זוגי עם מזרון נוסף, מים חמים בהדלקה אישית של בויילר קטן.

בהאמפי יש המון המון מה לעשות - לטייל למפלים שבצד ש המקדשים (עדיף עם מדריך בפעם הראשונה), לטייל לאגם ולרחוץ בו ואפילו לשוט בו עם סירונת, לטייל משם ברגל דרך הכפר ולמצפה הציפורים לשקיעה. לטפס על סלעים מסביב, לטייל לווה של פיטר, לטפס למקדש הקופים.. כמעט הכל מרחק הליכה מהגסטהאוסים ומקסים.

גוקארנה – גרנו בחדר מיטה זוגית ומיטת יחיד אצל זוג חמוד ביותר ברחוב הראשי. Shree Ganesh Krupa שלמנו 800 רופי. למטה מסעדונת קטנה עם אוכל מקומי טעים, בעיקר ה-cheese dosa התחבבה עלינו. אל תוותרו על כמה ימים בגוקארנה, בליל ירח חסר יש שם מצעד לכבוד שיווה ברחוב, גם יכול להיות מעניין.

חוף קודלי, גרנו בגסטהאוס במרכז/דרום החוף mahaganapati cottages שלמנו 700 רופי לחדר עם מיטה זוגית ומזרון זוגי על הרצפה. מים חמים בבאקט מברז במרכז החצר, שאיבה עצמאית. היינו שם כמעט שלושה שבועות.

מנגלור – עיר מעבר מבחינתנו, מצאנו גסטהאוס קצת מנותק עם בריכונת מחוץ לעיר. היה מוצלח ביותר. ע 1300 רופי על מיטה זוגית עם מזרון. מים חמים עם בויילר אישי.

מחוז קורג Coorg - גרנו באזור קקבה Kakabe באחוזה יפה שנקראת honey valley, בפועל ישנו בחווה התחתונה שלהם שנקראת צ'ינגראא. חדר משפחתי גדול, מיטה זוגית ומיטת יחיד, הרבה מרחב. מים חמימים למקלחת. שלמנו בערך 2300 רופי ללילה, 130 על ארוחת בוקר לאיש, 180 על צהרים וערב. אורי שילם חצי מחיר ארוחות, שחר ותמר חינם.

קושילנאגאר Kushalanagar, כשעתיים נסיעה ממדיקרי בדרום קארנאטקה נמצאת העיר קושאלאנגאר ממש לצד מחנות הטיבטים של דרום הודו שמרוכזים בבילקופה Bylakuppe. כיוון שבכדי לישון במחנות עצמם יש להוציא פרמיט. רוב התיירים ישנים בקושלאנגאר או בסביבתה מרחק של כעשר דקות בריקשה מהמחנות הטיבטים. הביקור בהם נעים ומלבב. הרבה מקדשים, מנזרים, סטופות ומומו J. ישנו בבית נעים מאוד באחת השכונות של קולשאלאנגאר אצל Shek שאירח אותנו יפה. חדר קטן עם מזרון ומקלחת מצויינת, מים חמים כל הזמן ואחלה זרם. http://www.dreamcoorg.com/ שלמנו 2500 רופי ללילה כולל ארוחת בוקר.

מייסור – ישנו בחדר עם מיטת יחיד ומיטה זוגית ב-Aishwarya Residancy לא רחוק מהתחנה המרכזית של האוטובוסים. שלמנו 1400 ללילה. יש מלון יותר מפנק ומונגש תיירים עם בריכונת בגג ומסעדה מצויינת בה אכלנו כל הזמן אבל יקר יותר – נקרא parklane חדר מיטה זוגית + ספה 2700 אם זכרוני אינו מטעני.

מאדוראי ישנו באכסניה קטנטנה מרוחקת מהמרכז, רק ללילה אחד - Vedanta wake up מסתבר שזו רשת לא יקרה וסבירה שנמצאת בכל הודו http://www.vedantawakeup.com// שלמנו על חדר עם מיטה זוגית ומזרון ומים חמים ואפילו מזגן – 1160 רופי דרך booking. ההוסטל היחידי שהיתה בו מעלית. אמיתית.

מונאר – אם היינו לבדנו היינו בטח מתאכסנים באיזה מקום בold munar אבל היינו עם הסבים והתפנקנו בריזורט מחוץ לעיר. מפורט בלינק הבא. מאוד נהננו שם מהכנסת האורחים ומהאכול הטוב. http://jademunnar.com/

קוצ'ין – מצאנו מלונון חמוד ברחוב בורגר שזה ממש בצנטרום של הצנטרום של איפה שמטיילים בקוצ'ין - לינה וארוחת בוקר 1300 רופי.. או 1400.. Fort Muziris הזמננו במייל ישירות מהמלון. כל קוצ'ין מלאה מלוניות והום סטיי מומלצים.

מה שעוד מומלץ באזור קוצ'ין זה ללכת ליום בפארק המים והשעשועים wonderla, נהננו ממש. הנסיעה לשם היא יותר משעה למרות שזה מרוחק רק 17 ק"מ מקוצ'ין... http://www.wonderla.com/

חוץ מזה, במקום למופע קתאקאלי הבנים הלכו למופע אמנויות לחימה שהיה להם מעניין. ואהבנו את המסעדה הטיבטית הסמוכה. מסעדת השף הטיבטי, ואת קפה קאשי ברחוב בורגר. כמו כן, ניתן לצפות בדולפינים באזור הרשתות הסיניות. נחמד.

וארקלה – Varkala למרות הדימוי הריזורטי שזכתה לו, וארקלה היא בהחלט יעד בקפקרי מוצלח, יש שם גסטהאוסים ממש זולים. מסעדות לא מאוד זולות אבל המון מהן, וגם דאבות זולות יותר. יש אוכל טוב המון מזכרות, צוק יפה וים סוער תחתיו. בהחלט יופי של מקום. ישנו במקום נחמד ב-500 רופי ללילה, חדר ענק ובו מיטה זוגי ומזרון והמון מקום לבלגן שלנו. מים קרים עם אפשרות לבקש דלי מים חמים. מטבח מרכזי בבית, לשימוש האורחים. 10 דקות הליכה מהצוק והמסעדות. בדיעבד אולי היינו משלמים יותר וגרים יותר קרוב לצוק ולמסעדות. בפעם הבאה. Silver sand. מצורף כרטיס.

ואטה קאנאל – הבית הורוד שבתחילת הכפר הוא בעצם בית דו משפחתי. חדר אחד גדול ובו שלוש מיטות זוגיות צמודות, אח עצים להבהרה עצמית. מטבחון עם כירת גז. מקלחת עם מים חמים דוד חשמלי. החדר הצמוד קטן ובו מיטה זוגית, מטבח עם גז וכירה אחת. מקלחת וכו'. אנחנו שלמנו 1500 רופי על החדר הגדול, שכנינו שלמו 1000 על החדר הקטן ודאגו לעצמם למזרון נוסף וכלים. את הבית מנהלת ביד רמה רוזלין (את ג'ון בעלה לא פגשנו בכל עשרת הימים שהיינו שם). ניתן לדבר איתה ולהזמין את המקום בטלפון (לנסות).

רוזלין 9159495033

בואטה שווה גם ללכת לאראסי arasi לאכול כריכים טעימים ואת המילקי צ'אפאטי כקינוח!! טעים. חוץ מזה השוק של יום ראשון בקודאיקאנאל מאוד יפה ופוטוגני, גם להסתובב סביב האגם של קודאי זה ממש נחמד. נסיעה במונית מואטה לקודאי 200 רופי.

דלהי – מי שרוצה ללון במיין בזאר.. עם ילדים.. זה לאוהבי הז'אנר ממש. אבל בהחלט שהיה טוב. ישנו במלון אג'אי Ajay באמצע המיין (800 רופי ללילה.. . למטה יש להם german bakery ורום סרוויס שניצלנו לא פעם. אכלנו במסעדת tadka ברחוב המקביל והיה מאוד טעים וגם ביקרנו בג'אנטר מאנטר שהיה מקום נחמד ביותר לילדים להשתולל (100 רופי כניסה למבוגר). ולא לוותר על ארקשדהם המקדש החדש, כדאי להגיע לשם אחה"צ ולקנות כרטיסים למופע המים שמתחיל בשקיעה. היה מרהיב מאוד מאוד נהננו, הילדים הכתירו את זה כאחד מרגעי השיא של הטיול. לא מרשים להכניס לשם צעצועים, טלפונים, מצלמות וכו' והבידוק קפדני יותר מנתבג לאחר פיגוע ראווה. השאירו הכל במלון ותחסכו לכם את התורים ללוקרים באתר עצמו.