top of page
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

Join the joy ride!

Never miss an update

מי ומה.jpg
איפה אנחנו עכשיו?
ספרימים.jpg
פוסטים אחרונים:
פוסטים לפי נושא:
ארכיון:

קישורים שכדאי לכם גם:

נפאל לגזור ולשמור

ובכן נפאל, היינו בה פחות משהיינו רוצים בסך הכל כמעט חודש.

גילינו מדינה יותר יקרה משציפינו, עם אתגרי חשמל ומים אבל עם אנשים נחמדים, מתעניינים ומאורגנת לכל טיול וספורט שתחפצו. הרבה הרבה ציוד טיולים וקניות. ונוף עוצר נשימה.. כשהוא מועיל בטובו להתגלות.

היינו 25 יום בנפאל והוצאנו: 189,600 רופי נפאלי שהם 1820 דולר בקירוב, שהם 6950 ₪. זה כולל- מצנח רחיפה (6000 רופי), קניות של בגדים פליזים ועוד ציוד (10,000 רופי בערך). לא כולל- הוצאת ויזה נפאלית ל-30 יום לכל מי שמעל גיל 10 (אם אני זוכרת נכון) – 30$ לכל ויזה, הוצאת ויזה לסין 40$ לכל ויזה בכל גיל ( סה"כ 200$). טיסות לסין כ- 290$ לכרטיס (4 כרטיסים)

המלצה כללית לנפאל, ממה שראינ הכי כדאי להיות מצויידים בבטריה חיצונית גדולה להטענת מכשיריכם, כי החשמל לפעמים חוזר אחרי שכבר התרוקנתם. ניתן כמובן לרכוש גם בנפאל.

קטמנדו

במצטבר הינו שבוע בהלוך ובחזור

בנחיתה במקום שנקרא andes house שלמנו 21$ לחדר טריפל צפופי מאוד אבל כולל ארוחת בוקר ותה/קפה חופשי לאורך היום (כך שבעצם זה יוצא איזה 12-15$ ללילה כי זה חוסך א.בוקר בחוץ). ויי פיי רק קרוב לקבלה ומשבים מגיעים לעיתים לחדר. מקלחת מוצלחת. היינו עם עוד משפחה עם ילדים קטנים ודי הוצאנו להם את החשק מילדים, אבל אם מגיעה משפחה אחת או ילדים קצת יותר גדולים ומתורבתים נראה לי שווה.

בהמראה מצאנו גסטהאוס עם חדר מרווח שהכיל שלוש מיטות יחיד גדולות + מיטת מעבר + שולחן ושני כסאות ועדיין היה מקום לכל הציוד. מקלחת קצת פחות מוצלחת. וויי פיי שמגיע עד החדר. וגולת הכותרת דשא רחב עם טרמפולינה ובריכה (שלא היתה מלאה בזמננו), הם מנסים להיות kids friendly אני מקווה שלא הרסנו להם את החשק. הילדים בילו בטרמפולינה בכל השעות שהיה עליה אור לא ישיר. המקום נקרא ACME g.h והוא ממש במרכז התאמל ועדיין מאוד מאוד שקט.

חוץ מזה בקטמנדו מקדש הקופים היה עליה לרגל מאוד מוצלחת, שווה גם לנסוע לבודינאת ובהקטפור.

מבחינה קולינארית הילדים התפקסו על שתי מסעדות: יפנית-סינית שנקראת momotaru ברחוב הטאמל האורכי הצפוני (לא זה של בית חב"ד) וor2k בגלל הקוסקוס והישיבה על המזרונים.. ואחר כך בגלל עדי שהכרנו בפוקהארה לעומק.

הדרך לפוקהארה – לקחנו רכב עם נהג משלל סיבות. בעיקרון יש אוטובוס תיירי שיוצא כל בוקר בסביבות 6-7 ונוסע כ7-8 שעות. עולה 700 רופי, שלוש עצירות לאוכל. הרכב הלוך נלקח מסוויסה האדום – 9000 רופי. חזור לקחנו מסוויסה הצהוב וזו היתה מכונית שצריה לחזור ממילא לקטמנדו אז יצא לנו זול יותר 7500.

פוקהרה

פוקהרה מלאה גסטהאוסים ואפשרויות לינה על שטח מאוד מאוד גדול, הם בעיקר מרוכזים בלייק סייד (רחוב ארוך הנמתח לצד האגם) אבל לא רק. ניתן למצוא דירות להשכרה עם מטבח וכדומה, הגז יקר וכמעט לא בנמצא כרגע (לנו אמרו שבלון עולה 3000-3500 רופי). ישנו בBishnu Lodge מול ה-freedom cafe בקצה הצפוני של הלייק סייד – זה אזור קצת פחות תיירותי מהדרומי. קצת. חדר עם מיטה זוגית ומיטת יחיד, מטבחון ומרפסת עלה 1000 רופי כולל מיסים. לחדרים יש מרפסת נחמדה ומרווחת ממש מחוץ לחדר – יתרון, הבעלים נחמדים אבל קצת מתנהלים כאילו לנהל הוסטל עושה להם כאב ראש. בסיידר. בעיקרון חדר טריפל / זוגי+יחיד תמצאו גם ב-600-700 רופי בגסטהאוסים ברחבי העיר.​

המלצות כלליות בעיקר מהצד הצפוני שם שרצנו:

ארוחת בוקר מול האגם אכלנו תמיד בpalm beach זול וטעים, בסמוך יש את סבינה מומו ורסט פוינט גם הן מהנות. לא רחוק משם רול פלאפל (150 רופי) ולאפה שווארמה (250) ב-Tara. הופעות חיות של מוסיקת רוק קלאסית בfreedom cafe. וסרט כל ערב ב-movie garden, במוצ"ש בדרך כלל סרטי ילדים. כניסה 350 רופי מבוגר ילדים בחינם וניתן לקנות במקום פופקורן ולהזמין פיצה מוצלחת.

Momotaru יש גם בפוקהארה וכמובן שפקדנו אותה גם, לא מעט

ה-or2k של פוקהרה יושבת בבניין לא רחוק מהצומת הראשית של הלייקסייד ונעים לשבת שם גם כי היא כולה חלונות לנוף האגם, גם כי הוויי פיי הכי מצוין בכל נפאל. גם כי עדי ועודד והצוות.

טיול מקסים וקליל - לקחת מונית לסטופת השלום (500-1000 רופי נפאלי בערך) 15 דקות נסיעה. לרדת למטה ולקחת סירה בחזרה לפוקהרה (400-450 רופי).

bottom of page