top of page
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

Join the joy ride!

Never miss an update

מי ומה.jpg
איפה אנחנו עכשיו?
ספרימים.jpg
פוסטים אחרונים:
פוסטים לפי נושא:
ארכיון:

קישורים שכדאי לכם גם:

סין - לגזור ולשמור

הויזה האוטומטית המתאפשרת לסין היא של 30 יום, החלטנו לנצל את כולה ולא להאריך אותה, גם בגלל שסין התגלתה כיקרה משזכרנו וגם בגלל שהתכנונים שלנו הכתיבו להספיק עוד כמה דברים לפני החזרה לארץ. אז 30 יום. את הויזה הוצאנו מבעוד מועד בשגרירות סין בקטמנדו. לוקח 3 ימי עבודה ו-40$ לויזה. התכנון היה לשהות בעיקר באזור יאנגשו שבדרום סין. הנחיתה מנפאל היתה בצ'נגדו כך שנוצרו לנו שני יעדים עיקריים וכמה משניים. הטיול בסין הסתכם בביקור ב: צ'נגדו, זגנזו (מוזיאון הדינוזאורים), גווילין, יאנגשו, נאנינג לצורך מעבר לויאטנם.

סין היתה לנו יקרה יותר מהודו ונפאל, היא בעיקר יקרה בגלל נסיעות (בין עירוניות ועירוניות כאחד) אבל התנאים של הנסיעות טובים האבה יותר מאשר בנל והודו, סטנדרט אחר לגמרי. וגם כניסות לאתרים הן יקרות יחסית. מה שכן ילדים מקבלים הנחות משמעותיות בנסיעות ואתרים. ללרוב ילד עד 1.20 לא ישלם כניסה או ישלם חצי מחיר נסיעה וכו'. הם יותר מקפידים על מושבים ועל מספר אנשים במונית. אנחנו תמיד נדחסנו חמישתנו למונית אבל תמר לא ממש נחשבת ויכול להיות שמשפחות חמש נפשות עם ילדים גדולים יכולות להתקל בבעיה לנסיעה עירונית פשוטה.

סך הוצאות חודש בסין: בסין הוצאנו 19180 יואן שהם 11,120 ₪ שהם 2900 דולר לחודש.

צ'נגדו Chengdu

יחסית לעיר סינית העיר צ'נגדו מאוד נעימה, מאוד ירוקה, לא מאוד פקוקה ולא מרגישים מאוד זיהום. האוויר נקי מהגשם (אפריל) יש הרבה פארקים וגנים ירוקים, יש הרבה פרצופים מיוחדים ברחוב, הרבה טיבטים שירדו מההרים הסיצ'ואנים, מגוון פה.

ישנו פה כשבוע בהוסטל שנקרא hello Chengdu youth hostel ופעם מזמן היה ה-sims cozy guest house youth hostel. הזמנו את החדר המשפחתי שהופיע ב-hostelworld.com אבל לא ב-booking.com ולאחר בדיקה מולם היה יותר זול מאשר להזמין ישירות באתר שלהם. חוץ מזה גם קבלנו הנחה כי עשינו כרטיס חבר IH.

יש פה חדרים בשלל מחירים, חדר משפחתי גדול מכיל מיטה אחת רחבה מאוד (לשלושה מבוגרים או שני מבוגרים ושני קטנים בנוחות. ניתן גם לבקש מיטת תינוק/לול. בחדר שני חדרי רחצה המכילם כל אחד טוש אסלה וכיור. באחד מהם האסלה בגודל ילדים. החדרים מוארים ונעימים. המים חמים בכל השעות והזרם סבבה. חדר עולה 210 יואן ו-200 לחברי HI (חברות עולה 50 יואן ומאפשרת הנחה של כ-5% בכל האכסניות של הרשת בסין, מחזיר את עצמו תוך כמה לילות).

אתרים מעניינים בצ'נגדו:

הפנדות – נסיעה מצפון צ'נגדו תקח כחצי שעה ותעלה במונית כ-35 יואן. אוטובוס יהיה זול יותר מן הסתם. כדאי להגיע בסביבות 9:00 אז מתחילה ההאכלה של הפנדות. אנחנו בילינו בנעימים כ-5 שעות. הלכנו לכל המקומות. היה נהדר. אחד המוצלחים של סין. בסביבות אוגוסט ספטמבר ניתן בדרך כלל לראות את התינוקות פנדות שנולדים. ביציאה אף מונית לא תסכים לקחת אתכם עם מונה, תתעקשו בסוף ימצא צדיק.

מנזר וונשו Wenshu – נמצא מצפון למרכז העיר מוקף רחובות משוחזרים וחנויות. נחמד לראות את הנזירים, לשמוע את שירתם בדרך לארוחת הצהרים. מקום נעים לבלות כשעה.

מקדש ווהו ורחוב ג'ינגלי – מקדש גדול שהכניסה אליו 60 יואן למבוגר. מאוד מעניין עם בובות של הרבה דמויות משושלות סיניות למיניהן ובודהות. הסיור יוצא מהקצה המערבי של המקדש ונכנס ישר לרחוב ג'ינגלי המאוד תיירותי, אבל נחמד.

מעבר לכביש מהמקדש ורחוב Jing Li. נמצא הרובע הטיבטי למי שמתגעגע לאוכל טיבטי, מזכרות טיבטיות והרבה חנויות "המשביר לנזיר" – זה כאן. בהחלט שווה ביקור גם סתם כך.

פארק העם – בכל עיר יש פארק העם בו תוכלו למצוא אנשים מתאמנים בטאי צ'י וסתם נחים, מטיילים עם המשפחה. בפארק של צ'נגדו יש חצרות תה, באחת מהן ניתן להאכיל דגים משקיות מזון קטנות או מבקבוקי תינוקות המחוברים למקל – משעשע. כמו כן, יש לונה פארק קטן בקצהו הדרום מערבי של הפארק.

קארפור carfour : יש כמה סופרמרקטים גדולים של הרשת שמפוזרים בצ'נגדו, לא זולים אבל ניתן למצוא שם הכלה כל. נחמד לאוהבי הז'אנר.

מוזיאון הדינוזאורים בזיגונג – zigong:

לאחר שהיינו בפנדות יום שלם חשבנו שגם לדינוזאורים מגיע יום של אבל האמת היא שאין הרבה הצדקה להיות שם יותר משעתיים-שלוש. המוזיאון מכיל אולם גדול ומרשים של שלדי דינוזאורים שנמצאו באזור זיגונג. מרבץ מתקופת היורה שהתיאוריות לגבי הצטברותו חלוקות. לצד אולם זה נמצא אולם גדול המדגים את אתר החפירות. קומה שניה עם חדרי מוצגים נוספים וחדר הפעלת ילדים. היינו לא כל כך בעונה אז לא היו אנשים אבל גם לא היו הפעלות מרשימות והמוזיאון כשלעצמו הוא נחמד אבל לאו דווקא שווה את ההשקעה של נסיעה 3 שעות כיוון (או בילוי לילה בזיגונג, כמו ששעשינו). למבלים לילה- הזמנו חדר ב-booking.com שהיה בסדר גמור: Hanting Express Zigong Wuxing Street Branch

הגעה – אוטובוס מצ'נגדו לזיגונג יוצא בערך כל שעה, שעה וחצי עולה 75-84 יואן, לילדים עם מושב 42. בלי מושב חינם מתחת ל-1.20 מטר

גווילין Guilin: עיר חביבה במחוז גוואנשי. השתמשנו בה כבסיס נחיתה לעיירה יאנגשו (שעה וחצי בערך בנסיעה, 250 יואן למונית). ישנו שם בהוסטל נחמד שנקרה Ming Palace youth hostel בחדר מרווה עם שתי מיטות זוגיות שעלה 130 יון ללילה. בסמוך יש כמה נודלזיות שמוכרות את איטריות האורז של גווילין, אטריות רחבות וטעימות. מומלץ. נסענו לראות את מערת הנטיפים של גווילין guilin reed flute cave קנינו הסעה הלוך וכניסה דרך ההוסטל ועלה משהו כמו 110 יואן למבוגר, הילדים חינם. מוצלח.

מערת הנטיפים בגווילין

אטריות גווילין

יאנגשו Yangshuo והאזור: אז כמו שנאמר יאנגשו היא כבר עיר ומי שרוצה ומתאים לו יכול לגור בה. כמשפחה יותר התאים לנו ולדעתי להרבה משפחות אחרות גם, לגור קצת מחוץ ליאנגשו באזור הכפרי. יש שני אזורים מומלצים עם גסטהאוסים ודומיהם: הראשון על נהר ה-לי ממש צפונית ליאנגשו, אזור הstonebridge יש שם אפילו גסטהאוס שמנוהל ע"י בחור ישראלי בשם אילן. ואפשר להשיג שם ארוחות כשרות לגמרי. Mecan Guesthouse.

היתרון הוא בעיקר הקירבה ליאנגשו. מונית כיוון אחד תעלה 30 יואן וניתן גם בקלות ללכת את המרחק ברגל. או באופניים (השכרת אופניים תהיה בסביבות 15-30 יואן ליום).​

האזור השני הוא האזור הכפרי שליד נהר היולונג Yulong. מערבית ליאנגשו. יש בו הרבה כפרים ובהם גסטהאוסים ו-homestays שאינם ממש מפורסמים באנגלית אבל אפשר להגיע ולשאול. בערך במרחק 5 ק"מ מיאנגשו נמצא הכפר Aishanmen שם אנחנו ישנו בחדר בבית של משפחה – בחדר שתי מיטות זוגיות גדולות, מזגן, מקלחת ושירותים הודים. ניתן גם להזמין מהם ארוחות והם עוזרים רבות להשיג הנחות בכניסה לאתרים ובנסיעות. יש לקחת בחשבון שהתניידות חזרה ליאנגשו היא על אופניים או במונית (כ-30-50 יאן). שלמנו 100 יואן ללילה. ניתן ליצור איתם קשר כך: 15878369584 לינה 525742435@qq.com

ממש בסמוך לבית של לינה נמצא גסטהאוס מדהים שנקרא ה-Giggling tree קצת היה יקר לנו אבל הקפדנו לאכול שם ארוחות בוקר, הוזמנו לבריכה שלהם, ראינו שם סרטים שאין לנו בחדר הדיוידי, ירדנו להם על הוויי-פיי וספגנו חו"ל. זוג הולנדי שפתח את הגסטהאוס ב-2009 ומתפעל אותו יפה. הגסטהאוס מאוד משפחות פרינדלי ותוכלו לפגוש שם המון משפחות הולנדיות עם דגש על זוגות הולנדים שאימצו ילדים סינים. מעניין.

עוד הוסטל נחמד בסביבה הוא מקבוצת wada נמצא בכפר הסמוך ושווה בדיקה.

חפשו wada yulong,

Aishanmen village

אתרים ואטרקציות באזור: לנסוע הרבה באופניים, יש הרבה שבילים מסודרים לאורך הנחלים, יש בנמצא אופניים שניים/שלושה משובים וכסאות תינוק, ניתן להשכיר לטווח ארוך.

מומלץ מערת נטיפים אחת לפחות עם בריכות חמות ובריכות בוץ. אנחנו ביקרנו פעמיים ב-Gold water cave כניסה למבוגר 70-80 יואן לילדים עד 1.2 מטר – חינם. שווה גם לשלב עם ביקור בגבעת הירח. גבעת הירח היא טיפוס לנקודת נוף מרשימה, הטיפוס הוא של 800 מדרגות בערך בתוך ג'ונגל במבוקים, לוקח כ-30-40 דקות. לא נורא.

מופע הimpression מאוד מוצלח לטעמי, ראיתי פעם שלישית ב-12 שנה (כן, הוא רץ כבר 12 שנה מידי יום). כרטיסים ניתן להשיג גם ב-160-200 יואן למקומות סבבה.

impression show yangshuo

גבעת הירח

הוצאת ויזה לויאטנם: לכניסה יבשתית לויאטנם יש להוציא ויזה מראש. ויזה on arrival דרך האינטרנט זה למגיעים בטיסה. את הויזה לכניסה יבשתית ניתן להוציא בשגרירויות וקונסוליות ויאטנם בסין (יש בבייג'ין, נאננינג וקונמינג). כיוון שרצינו לחסוך את כאב הראש עשינו את הסידור דרך פיטר מה-yangshuo insider

86-13597300650 לוקח כשלושה ימי עבודה עולה 350 יון לאדם כולל עמלות התיווך ו-450 יון לויזה לשלושה חודשים.

Xingping:

עיירה סמוכה ליאנגשו (40 דקות נסיעה), עיר עתיקה משופצת ושיט על הנהר כמובן. מאוד נחמד להסתובב בה. יש גם כמה גסטהאוסים. בסמוך נמצאת תחנת הרכבת שנקראת yangshuo אבל בעצם נמצא כשעה נסיעה מיאנגשו עצמה. רכבות מהירות לנאננינג וגוויזו.

יאנגשו ליד היולונג

נאננינג Nanning

כשלוש שעות דרומה מיאנגשו נמצאת העיר השניה בגודלה במחוז גוואנשי. בנאננינג בילינו לילה לפני שעברנו לויאטנם. לנו בהוסטל שנקרא Traveling with ועלה 180 יואן לחדר משפחתי (מיטה זוגית ועוד שתי מיטות יחיד). בערב לא רחוק משם שוק דוכני מזון, שיפודים, דגים, מיצים וסושי סיני.

בנאננינג ניתן למצוא רכבת לילה להאנוי (בירת ויאטנם) ואוטובוסים לאורך היום. ניתן להגיע באוטובוס גם ל-hai pong. אנחנו החלטנו לנסוע באוטובוס כיוון שברכבת יש לצאת עם כל הציוד והילדים באמצע הלילה ולעבור את הגבול ואז להמשיך ברכבת שונה בויאטנם. עם האוטובוס המסע להאנוי לקח כ-9 שעות כולל שעתיים במעברי הגבול. המחיר כ-180 יואן למבוגר וחצי מחיר לילד.

אוכלים שיפודים בצ'נגדו

לא לשכוח לקרוא לפני את:

bottom of page