top of page

ארכיון:

קישורים שכדאי לכם גם:

ויטנאם - לגזור ולשמור

בילינו בויטנאם כמעט חודש, טיילנו בה מהצפון (האנוי תחנה ראשונה) לדרום (סייגון יציאה).

עלויות: היינו 26 יום, הוצאנו בערך 48 מיליון דונג, שזה בסביבות 80 דולר ליום.

המעבר היבשתי לויטנאם מסין היה פשוט ולא מסובך. לקח חצי שעה בצד הסיני ושעה וחצי בצד הויטנאמי. ואז עוד כ-4-5 שעות נסיעה להאנוי באוטובוס שכבר נסגר מסין והגענו. את הויזה לויאטנם לכניסה יבשתית הוצאנו בנאנינג - סין ומסופר על זה פה.

מוניות בויטנאם: המוניות מתחלקות לפי צבעים וחברות וכתוב עליהן את התעריף של המונה. מחיר התחלתי + מחיר לק"מ ביום ובלילה. המונית הראשונה שלקחנו היתה בדיעבד מונית מה"לא הגונות" שיש להן מונה רץ ויצא לנו מחיר פי 5 ממה שאמור לצאת. מתחנת האוטובוס לעיר העתיקה בערך 30-40 אלף דונג זה המחיר. המוניות המומלצות בהאנוי ובכלל בכל ויאטנם הם המוניות הירוקות של חברת Mai linh. מוניות קטנות עולות יותר מגדולות.

האנוי

בהאנוי ישנו בשני מלונות בעיר העתיקה. הראשון especene חדר גדול אך קצת טחוב 16-18$ שתי מיטות זוגיות. ארוחת בוקר בתוספת 3$ לאדם. ממש באזור נחמד. בשולי העיר העתיקה ליד הקתדרלה הגדלה. אכלנו שם בכמה מסעדות מוצלחות: פיצה 4p יקר אבל טעים כדאי להזמין מקום באתר שלהם במיוחד בסופשים. la place קפה ממש מול הקתדרלה רוב המסעדות מוכרות נודלס ורולים בשלל סגנונות טעמים ומחירים. ברחוב באגטים עם כל טוב מה שתבקשו.

עברנו מלון כ-300 מטר משם, יותר קרוב לאזור האגם, לגסטהאוס madam moon לחדר טריפל +מיטה מתקפלת נוספת 34$. החדר היה קטן מאוד וצפוף. ארוחת בוקר מוצלחת של בופה כלולה במחיר הזה. מה עשינו בהאנוי – מוזיאון המלחמה. מקדש הספרות. מקדש החרב שהוחזרה באגם בסמוך לעיר העתיקה. הוצאנו ויזה לתאילנד לחודשיים בשגרירות התאילנדית. עשינו קניות של צעצועים, מעילים וכדומה, הרחובות מלאים כל טוב.

מוזיון המלחמה בהאנוי

האלונג ביי מהאנוי לקחנו נסיעה לאי קאטבה, האי הגדול שנמצא בתוך מפרץ האלונג. נסיעה של מונית לתחנת האוטובוס בהאנוי ואז שעתיים באוטובוס להיי פונג משם אוטובוס של 20 דקות למזח בהיי פונג (אחרי הפסקה נחמדה של כמעט שעה לאוכל וקפה). משם סירה מהירה או מעבורת 45-60 דקות ואוטובוס נוסף למרכז העיר קאטבה. כל זה ב-13$ למושב דרך rose (הבנתי שאפשר להתמקח גם עד 11$. נסו).

האוטובוס עוצר מול full moon party hotel בטיילת. אנחנו נכנסנו למלון שמימינו (Thien Thang או משהו דומה) וקבלנו חדר טריפל ממוזג נוף לים ב-10$. כמה מסעדות תחת המלון עושות פנקייקים וביצים עם לחמניה בסביבות הדולר וחצי לארוחה. הזמנו את השיט ואת נסיעת ההמשך דרך המלון (אחיו של בעל המלון דואג לכך והוא נחמד מאוד וישר. בקאטבה הזמנו שייט ליום שלם דרך המלון (40$ לכל המשפחה). השייט מתחיל ב8:30 ספינה של כ-30-40 איש. שטים לנקודה שבה עושים קיאקים, המחיר של השיט כולל קיאקים אבל אנחנו לקחנו סירת עץ קטנה עם נהגת בתוספת של 200,000 דונג, היה נהדר. חוזרים לסירה לארוחת צהרים משותפת, ניתן להזמין צמחוני או דג. האוכל היה טעים. ממשיכים לנקודת קפיצה למים ושחיה ומשם לאי הקופים לעצירה של סיבוב, מי שבעניין. וחזרה לקאטבה בסביבות 17:00. מומלץ להביא אוכל פירות, חטיפים ומים.

מסעדות שאהבנו בקאטבה: green mango יקר, אבל יש שניצל. Green bamboo תחת המלון. מאוד נחמד.

ביום שמשי וחם יצאנו לרחוץ בחופים של קאטבה. יש חוף מספר 1 וחוף מספר 2. השני יותר מוצלח ואולי קצת פחות המוני. חוף יפהפה ושקט. בקאטבה ניתן לשכור אופניים טאנדם ואופניים עם שלושה מושבים, לא ראינו במקום אחר בויטנאם.​

שיט בהאלונג ביי

מקאטבה נסענו לנין בין- Nin binh שוב נסיעה ארוכה של אוטובוס למזח, סירה להיי פונג אוטובוס מהייפונג לנין בין מונית למלון בטם קוק. ברוטו כמעט 7 שעות. 10$ לכרטיס ומהמלון בקאטבה, הזמינו לנו רק שלושה כי אמרו שבויטנאם יפנו מקום לילדים כמו שמפנים לזקנים אז שלא נשלם אקסטרא סתם. לפחות זה מה שהבנו מההסבר.

נין בין טאם קוק

אם אתם נוסעים לנין בין אל תשנו בעיר תשנו ב-Tam coc עיירה סמוכה מנומנמת ומלאה גסטהאוסים נחמדים. אנחנו ישנו במקום מקסים שנקרא bamboo homestay חדר טריפל ענק עם ארוחת בוקר – 25$. שירותים ומקלחת משותפים ונקיים ומבהיקים כמו שלא היה לנו כמעט בכל הטיול. הזמנו אצלם גם ארוחת ערב פשוטה 50,000 למנה, בדיעבד ברחוב הראשי יש יופי של מסעדות.

טיילנו לפגודות וישבנו אחר הצהרים נעימים ליד הסירות בנחל, משם יוצאים טיולי הסירות שנראו לנו קצת מוגזמים במחיר ולכן לא עשינו. המקום שלו ונעים. היינו רק יום אבל מומלץ ל-2-3 ימים או אם בא לכם גם לא לעשות כלום – יותר.

מנין בין לקחנו סליפרבאס להוי אן. 350,000 לכרטיס מבוגר, 300,000 לילד. האוטובוס מגיע מהאנוי בערך ב-19:30-20:00 עוצר בטאם קוק. מגיע להוי אן ב-12-13:00 בצהרים למחרת. נסיעה סבירה עם יותר מידי עצירות בחלק של הבוקר.​​

טאם קוק

​​

הוי אן בהוי אן ישנו במלון grassland שהחליף תוך כדי בעלים ושינה את שמו ל-Jade hotel. המלון נמצא מחוץ למרכז ומרוחק מונית של דולר מהעיר העתיקה. משתלם כי יש בו בריכה נעימה וארוחת בוקר סבבה. בהתחלה היינו בחדר גדול ומשפחתי עם שתי מיטות זוגיות ב-35 דולר ללילה. ולאחר מכן שנמכנו לחדר קטן יותר עם מיטה 2.40 ב-19$ אבל עדיין ארוחת בוקר לכולנו וכל מה שהיה קודם.

בהויאן בילינו 10 ימים, בהם נחנו היינו בבריכה רוב הזמן אבל גם, בקרנו בהרי השיש של דה נאנג, בכפר הירקות הסמוך, בעיר העתיקה כמובן, בכפר הנגרים. עשינו מסאז' עיוורים ודיקור בשילוב חישמול J

מסעדות שאנחנו אהבנו בהוי אן: Ganesh אחלה מסעדה הודית, בינונית מבחינת יוקר, כל מה שטעמנו היה מוצלח. mein מסעדה צמחונית שניסינו במקרה והיתה ממש טובה: חצילים בעלי בננה, סלט פרח בננה, אורז קוקוס ומנגו, נודלס עם פטריות, במבוק עם פטריות. נהדר ולא יקר. מסעדה צמחונית נוספת נחמדה בקרבת המלון – An Nhu Quan Chay , הוט פוט פטריות מעולה וספרינג רולס סבבה. מאוד זול.

Dingo deli מעדניה מסעדה מגרש משחקים קצת מרוחקת בצידה המזרחי של הוי אן. כריכים נהדרים. ספגטי מוצלח. נדנדות טרמפולינת ענק בחוץ, משחקי ילדים ויקר.

בלילות ירח מלא מכבים את תאורת הרחוב בעיר העתיקה של הוי אן ומדליקים רק את המנורות הצבעוניות המסורתיות. משיטים המון נרות של משאלות על הנהר. מקסים, כוונו לשם.

מסאז' של עיוורים מאוד מוצלח ולא יקר: 100,000 דונג לשעה בערך. להגיע ולחכות שיהיה תור, בדרך כלל לא צריך לחכות. יש עיוורים ויש כבדי ראיה. דיקור מרופא ואקופנקטור מקומי (מוסיף גם חשמל) 100,000 דונג לטיפול. מקבל בדרך כלל מ-13:30 עד 17:00 פשוט להגיע ולחכות בתור. ​

הגשר היפני בהוי אן

כפר הירקות בהוי אן

דאלאת

לקחנו sleeper bus מהויאן לדאלאת. יוצאים ב-18:00 מהוי אן מגיעים קצת לפני 6:00 ל-na trang בסליפר. אוטובוס רגיל מגיע ב-8:00 להמשך מסע של 3-4 שעות לדאלאת. כל זה 250,000 דונג למושב. עשינו את המסע עם camel travel וכשהגענו ל-na trang הם קשקשו לנו שהאוטובוס התקלקל ושאנחנו נעלה על אוטובוס ההמשך ב-12:00. בקיצר כנראה היה להם over booking לאוטובוס של 8:00. נתנו לנו חדר דורם ממוזג במקום. לא היה נורא, רק מבאס שמחרטטים אותך.

בדאלאת הזמנו דרך חואן את המלון "שליד" זה כלל ארוחת בוקר ואורחת ערב בבית של חואן איפה שכל הישראלים. היה חווייתי. מאוד נהננו לאכול שם עם כולם. אבל חשבנו שהמלון צמוד ממש והסתבר שהוא 700 מטר מהמקום, מה שלא מסתדר עם הקטנה ועם הגשם. אז שלמנו לנו 24$ ומצאנו מקום אחר למטה בעיר. בשכונה שמתחת לבית המשוגע (שווה מאוד). מלון cat vi חדר גדול עם שתי מיטות זוגיות 15$. ממש ליד ה-pizza tet.

בדאלאת הלכנו יום אחד לבית המשוגע ובילינו שם כמה שעות מהנות (40,000 דונג למבוגר). למחרת הלכנו למקדשים של Linh Phuoc עשר דקות נסיעה מהעיר במונית בערך 100,000 דונג לכיוון. מקסים. ביום הנוסף שלנו לקחנו נהג ורכב דרך חואן ליום שלם של סיורים בסביבות דאלאת. ביקור בכפר התרנגול, מפעל לייצור משי משלב התולעים (מאוד מעניין), חווה לגידול פטריות (קצת משעמם), מפלי הפיל – יופי של מקום שם גם אכלנו צהרים וקינחנו. ביקור במפעל דפי אורז ונודלס (נחמד) וביקור בחווה לקפה בשיטת הסמורים (!). כל התענוג מ-8:30 עד 14:30 (קיצרנו כמה אתרים שלא בא לנו עליהם בדרך) כ-50$ לכל המשפחה. אכן יקר אבל לא מצאנו יותר זול ועם מונית בשירות עצמי כנראה שגם לא היה יוצא זול יותר.

כמה מסעדות נחמדות בדאלאת: one more coffee לאוכל מערבי

Nem Nướng Bà Hùng - מסעדת רולים מקומית, אתם מקבלים את כל המצרכים ומגלגלים לעצמכם.

הבית המשוגע דאלאת
במפעל ליצורמשי דאלאת
ביום טיול דאלאת

אוטובוס יום בצורת sleeper מדאלאת להו צ'י מין סיטי (סייגון) דרך חברת futa במחיר 210,000 למושב. 7 שעות נסיעה.

סייגון – הו צ'י מין סיטי – הגענו לשני לילות רק כדי לטוס לתאילנד. העיר עמוסה דברים, לא נגמרת. גרים ב-banana leaf משלמים 23$ לחדר טריפל, בלי ארוחת בוקר. מקלחת מצויינת. מונית לשדה התעופה לקחנו דרך המלון ב-160 אלף דונג.