top of page
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

Join the joy ride!

Never miss an update

מי ומה.jpg
איפה אנחנו עכשיו?
ספרימים.jpg
פוסטים אחרונים:
פוסטים לפי נושא:
ארכיון:

קישורים שכדאי לכם גם:

תיק חשמלים

בכל טיול אנחנו סוחבים יותר ציוד טכנולוגי שמאפשר לנו, תקשורת, תיעוד, גיבוי וכל אלו. על הצד הזה אחראי ניר. אחרי חצי שנה של מחקר מעמיק, שלקח בחשבון שיקולי נוחות, איכות, משקל וכל זה הגענו למצבת תיק החשמלים הבא:

מטענים

הילדים שלנו עוד קטנים ואין להם מכשירי טלפון משלהם. ובכל זאת, יש לנו: טבלט, מצלמה, שני טלפונים ובטרייה חיצונית שכולם נטענים ב-USB. ברוב החדרים שהיינו בהם היה שקע אחד (או שקע אחד במיקום סביר לטעינת מכשירים). הפתרון: מטען multi port שטוען מספר מכשירים בבת אחת.

שימו לב להספק (באמפרים) שהמטען מספק: רצוי שכל שקע יקבל 2 אמפר. טעינה בהספק חלש יותר לא מזיקה למכשיר אבל לוקחת יותר זמן.

חוץ מהמטען הזה, תמיד יש לנו בתיק מטען קטן רגיל, לטעינה בבתי קפה, עצירות אוטובוס ואפילו ברכבת ההודית בחלק מהקרונות. טיפ קטן לחיים נוחים: קנו למטען הזה כבל USB ארוך מאוד – לנו יש כבל של 2.5 מטר שעלה 10 יואן בסין (6 ₪) – ולא תהיו חייבים להתחבק עם השקע.

גיבוי, או "זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא ימחקו לך כל התמונות"

כל תמונה שאנחנו מצלמים נשמרת בשלושה מקומות שונים: פעם אחת במחשב של אפרת (על כרטיס זכרון SD ולא על הכונן הפנימי של המחשב – ככה הם יישארו זמינות גם אם המחשב יתקלקל ח"ח), ועל שני Disk On Key גדולים (128 GB כל אחד) שקנינו במיוחד לטיול.

למה שניים, ולמה Disk on key ?Disk on key הוא אמצעי אחסון אמין יותר מכונן שבנוי מדיסק "אמיתי", כזה עם פלטות מסתובבות בפנים והכל. אבל – אם הוא נדפק, קשה מאוד ויקר מאוד לשחזר אותו. ולכן שניים. וגם – לעשות safe remove. מנסיון, הדרך הכי קלה לדפוק disk on key זה למשוך אותו מהמחשב באמצע כתיבה.

וגם – את הדיסקים השונים עם התמונות לא שמים באותו תיק! (הנוסחה הסודית של קוקה קולה וכו').

OTG

בהפשטה גסה, OTG זה תקן שבעצם מאפשר להפוך את הכוון של ה-USB במכשירים ניידים. במקום לחבר את הנייד ב-USB למחשב, אפשר לחבר ישירות לנייד disk on key (או מכשירי-קצה אחרים כמו מקלדת, אבל הם פחות מעניינים כרגע).

אותנו ה- OTG שימש הרבה בטיול כדי לגבות ולהעביר תמונות מהטלפון הנייד, אחרי שעדכון תוכנה סורר דפק את החיבור בין הטלפון למחשב. כבל OTG עולה שקלים בודדים בזאפ. שימו לב שלא כל disk on key נתמך ע"י המכשיר הנייד, ושווה לבדוק את זה בארץ. דיסק של חברה מוכרת בנפח של 32-64 GB לרוב יעבוד.

מוזיקה בנסיעות

במהלך הטיול נסענו לא מעט נסיעות ארוכות במוניות או רכבים שלקחו אותנו במיוחד. כדי להעביר את הנסיעה בשמחה (יחסית) היינו שמים שירי ילדים ברדיו של המכונית. לרוב הנהג המקומי שמח מזה מאוד והיה אחד שכמעט העתיק ממני את ענן על מקל. כדי לשים מוזיקה באוטו יש לנו disk on key קטן, מאלה שזרוקים בבית ולא ממש אכפת לאבד אותם, שיש עליו רק מוזיקה. אבל לא תמיד יש לרדיו חיבור USB... אז יש לנו גם כבל AUX (כבל שבשני הקצוות שלו יש חיבור אוזניה), ככה אפשר לחבר את הנגן שלנו לכל רדיו של רכב.

מחט סימים

קל להסתדר בלי זה, אבל נוח מאוד שיש: מחט קטנה כזאת לחילוץ כרטיסי סים ממכשירי טלפון. מאוד שימושי בטיול ארוך כשכל כמה שבועות עוברים מדינה ומחליפים סים.

ווסטאפ, וייבר וסים של ישראל

אפליקציות מסנג'ר כמו ווטסאפ ו-וויבר מתחברות למספר הטלפון של הסים שמחובר לטלפון ברגע ההתקנה. אחרי ההתקנה אפשר להחליף סים בלי בעיה – האפליקציות ממשיכות להיות מחוברות לאותו מספר.

ולכן – מי שרוצה להשאר עם הווטסאפ הישראלי, לא לנתק את חשבון הטלפון הישראלי ולשמור את הסים הישראלי בצד. אם צריך להתקין מחדש את הווטסאפ (קרה לי כבר פעמיים בטיול), מכניסים לרגע את הסים הישראלי, מתקינים ומחליפים שוב לסים המקומי (מחט סימים!).

עוד כבל שאולי תרצו – MHL

MHL זה תקן לחיבור טלפונים סלולריים לטלוויזיה HDMI (בצד של הטלפון, הכבל מתחבר לשקע ה- micro usb הרגיל), וכך להקרין סרטים מהטלפון על המסך הגדול. אנחנו לא משתמשים, אבל ברוב החדרים שהיינו בהם בסין ו-ויאטנם יש טלוויזיה עם כניסות HDMI. תקן MHL נתמך ע"י רוב הטלפונים והטאבלטים מבוססי אנדרואיד. למכשירי סמסונג שונים יש גרסאות שונות של החיבור הזה (חיצונית הם נראים אותו דבר) וצריך להיות מאוד מדויקים בכבל שקונים. כדאי לקרוא קצת פה לפני שקונים. לאייפונים ואייפדים יש חיבור דומה ל-HDMI, אבל תצטרכו למצוא אותו לבד, אני לא מבין כלום במוצרי אפל.

למתקדמים לגמרי

אחרי שביליתי כמה ימים בלהתקין מחדש את כל האפליקציות על הטלפון שלי בוייפי הודי איטי להחריד, לטיול הבא אקח את קבצי ההתקנה (apk) של האפליקציות שתמיד צריך – ווטסאפ, סקייפ וכו' על disk on key.

חוץ מזה בתיק החשמלים: אנחנו סוחבים נגן MP3 עם ארבע זוגות אוזניות ומפצלים לאוזניות. מצלמה וכבל ההטענה שלה המתחבר למטען המרכזי. טאבלט משולב מקלדת מבוסס ווינדוס והכבל שלו (600 גרם). טאבלט נוסף רגיל שנטען מהמטען המרכזי (500 גרם), עכבר קטן ובטריה רזרבית שמטעינה סיבוב נוסף לטאבלט ולשני הטלפונים באין חשמל זמין.

bottom of page