top of page
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle

Join the joy ride!

Never miss an update

מי ומה.jpg
איפה אנחנו עכשיו?
ספרימים.jpg
פוסטים אחרונים:
פוסטים לפי נושא:
ארכיון:

קישורים שכדאי לכם גם:

צ'אנג מאי פאי - לגזור ולשמור

את החודש ומשהו האחרונים שלנו בתאילנד ובטיול בכללל בילינו בצ'אנג מאי (בירת הצפון) ובפאי - עיירה תיירותית ורגועה וצמחונית (מוקפת צמחיה) צפונית מערבית מרחק כ-3-4 שעות נסיעה מצ'אנג מאי, האב תרמילאים והיפים קטן ונחמד.

בחודש הזה הוצאנו בערך: 13,500 ש"ח (כ-121,000 באט) כולל הרבה קניות (המון קניות). לא כולל טיסות לצפון וחזור.

לינה בצ'אנג מאי:

בשבוע הראשון שלנו ישנו במלון יפה ומעוצב בעיר העתיקה. יש בו בריכה מעולה. החדרים ממוזגים, המקלחת עם הזרם והמים הכי טובים במזרח. ארוחת בוקר ב-100 באט. חדרים זוגיים עם מיטה מתקפלת נוספת, קצת צפוף אבל נחמד. Lamphu house

בשבוע השני, בו לא היו מקומות בלאמפו, ישנו בגסטהאוס קטן בייתי ונחמד שנקרא Hi airport guest house ממוקם מחוץ לעיר העתיקה על פינתה הדרום מערבית. ג'ורג' הפנסיונר שמנהל את המקום הוא איש טוב שעזר לנו בכל שהיינו צריכים, התעניין, התחשב בקיצור מארח למופת. ארוחת בוקר עולה כ-120 באט אבל ניתן להזמין חלקי ארוחה בפחות. חדר זוגי עם מיטה נוספת, מרווח יחסית 540 באט ללילה. יש גם בריכה קטנה.

lamphu House

מה עשינו בצ'אנג מאי: מוזיאון החרקים הקטן והמצוין, נמצא מחוץ לעיר העתיקה אבל ממש קרוב אליה מכיוון צפון מערב. אזור יפה של חנויות ובתי קפה. המוזיאון מנוהל על ידי זוג מבוגר אוספי חרקים (מתים) ומתמחים ביתושים. ומציג אוסף מרשים שנאסף כבר 60 שנה בערך. התפעלנו והעברנו שעה ומשהו מעניינות.

מוזיאון החרקים הקטן בצ'אנג מאי

אומגות Fly of the Gibbon יום מעלף של 37 אומגות בג'ונגלים של צפון תאילנד. מתאים גם לילדים מגיל 6 בערך, לאמיצים מביניהם. עולה 1800 באט לאחד דרך "מרכז למטייל צ'אנג מאי".

מההנאות האלו שאתה לא רוצה שיגמרו. www.treetopasia.com

אומגות

מקדש Doi Suthep נמצא על ההרים מצפון לצ'אנג מאי מרחק של כ-40 דקות נסיעה במונית אדומה ובערך 600 בהט הלוך חזור. תצפית יפה על כל עמק צ'אנג מאי.

Doi suthep

שווקים שווקים צ'אנג מאי מלאה שווקים מהנים במיוחד

בכל יום נפרש לאורך רחוב Changklan שוק הלילה של צ'אנג מאי, מקום מעולה לשלל מזכרות, בגדים. בתוך השוק יש כמה מתחמים יותר יפים אחד נקרא Kalare market ובו גם מתחמי אוכל נעימים לישיבה, אוכל תאילנדי ושווארמה, בירה וקינוחים. Anusarn market גם הוא עמוס כל טוב. הייתי מתרכזת בשני המתחמים הללו אם אתם בזמן מוגבל שאינו מוצש או ראשון.

שוק מוצש נערך ברחוב Wulai המתחיל מחוץ לשער צ'אנג מאי לכיוון דרום מערב. שוק נהדר וצבעוני עם הרבה דברים מיוחדים יותר משאר השווקים ואווירה נעימה. מתחמי אוכל רבים ברחובות היוצאים מהשוק. אפשר לבלות בו שעות. שווה להתחיל ממש מוקדם בסביבות 17:30 כדי להמנע מעומס.

שוק יום ראשון נערך משער Tha phe מערבה לאורך רחוב ratchadamnoen. שוק עשיר ונעים בסופו יש מתחם אוכל מעניין (נסו את סלט הפטריות ואטריות). גם כאן מומץ להגיע מוקדם בסביבות 20:00 נהיה דחוס מאוד.

עוד בילויים בעיר: בפינה הדרום-מערבית של העיר העתיקה ישפארק קטן, בו ניתן להאכיל יונים ודגים, לשכור מחצלות לשתות קפה, לראות את המקומיים רצים, מתעמלים, חוגגים חגים לאומיים.

בקניון סנטרל פסטיבל central festival יש מגוון חנויות מותגים וגם משחקיה ענקית שהילדים יכולים להעביר בה שעתיים בכיף (200 באט לילד)

העברנו שעה וחצי-שעתיים מהנים ביותר במוזיאון התלת מימד Art in paradise הכניסה זולה יותר אם קונים כרטיס דרך סוכנות (לנו עלה 200 למבוגר, 170 לילד מעל מטר ב'מרכז למטייל') מאשר בקופת המקום עצמה (400), הביאו מצלמות כמספר הילדים.

מוזיאון התלת מימד

מוזיאון התלת מימד

מוזיאון התלת מימד

מוזיאון התלת מימד

נסענו כחצי שעה לכפר מפעלי מטריות הנייר (500 באט הלוך חזור במונית אדומה). חוויה נחמדה ומתויירת מעט המעניקה לילדים מושג על תהליך ההכנה של מוצרי הנייר. בסוף סיבוב פס היצור יושבים הציירים שמוכנים תמורת סכום סמלי לצייר ציור כבקשתכם על חולצה, תיק, כיסוי הטלפון שלכם וכו'. ניתן להביא משלכם וניתן לקנות במקום (למשל חולצה לבנה עולה 120 באט, ציור בערך 200 באט תלוי גודל).

מפעלי המטריות צ'אנג מאי

מסעדות בצ'אנג מאי - אהבנו לאכול במתחמי אוכל בשווקים. היה נעים וטעים מידי ערב בשוק צ'אנג מאי ונהננו מהאוכל התאילנדי במסעדת coconut shell בעיר העתיקה. המבחר רב

הנסיעה מצ'אנג מאי לפאי מלווה במאות פיתולים וידועה כאחת הנסיעות הפחות סימפטיות בדרום מזרח אסיה. אבל אפשר בהחלט לשרוד אותה. אנחנו לקחנו נהג מיני ואן עם עוד משפחה, אפשר היה לעצור אותו בכמה מקומות לורך הדרך. העדפנו את זה בשביל רגישי הנסיעות. הוא היה מאוד נחמד, הגיע עם אשתו שמדברת הרבה יותר אנגלית מאיתנו. שמנו את המוסיקה שלנו ויצאנו לדרך. בדיעבד הסתבר שהוא ממש נהג ברגישו ונסע מאוד לאט את כל הפיתולים. אף אחד לא הקיא וכמעט לא הרגשנו את הנסיעה.

למי שחושש מאוד, יש אפשרות טיסה מצ'אנג מאי לפאי (אין לי מושג כמה עולה) ויש אפשרות להשיג כדורים נגד בחילה. אצלנו אורי לוקח דרך קבע.

בדרך הלוך או חזור ניתן לעצור בכמה נקודות נחמדות:

מעיינות חמים - גייזר Pong Duaed

מפלי Mork Fa (מרחק הליכה של 350 מטר מהחניה) התארגנו על בגדי ים.

פרטי הנהג האיטי הנוסע לפאי

מפלי morka fe

פאי:

פאי עיירה מקסימה שיושבת בתוך עמק בין הרים, שדות אורז ונוף שעושה לך לנוח. יש הרבה מה לעשות וגם לעשות כלום זה מאוד נחמד שם. היינו כשלושה שבועות להלן ההמלצות שלנו:

לינה בפאי: ישנו בפאי צ'אן Pai chan מקום חמוד מחוץ למרכז אבל עדיין מרחק הליכה משם. יושב על שדות אורז. מאוד נעים ושקט. יש בריכה ומסעדה במקום שעושה את האוכל הכי טעים בפאי (אם כי תמיד יש הרגשה שלא ממש בא להם להכין לך). החדרים קטנים מתאימים יותר לזוג מאשר למשפחה, אבל אנחננו הצלחנו להדחס בהם על הציוד ועם מזרון נוסף שהם סיפקו. גם היה זול מאוד - 500 באט ללילה כולל המזרון ומאוור (לא היה מזגן, אבל אל היה אפילו פעם אחת שהיינו צריכים מזגן ביולי בפאי, היה נעים וגשום לפרקים). ואחר כך הורידה לנו ל-450 כי נשארנו שבועיים. למרות שהצוות היה רק חצי חייכני אני עדיין ממליצה. האורז המוקפץ שלהם היה הטעים ביותר שאכלתי בתאילנד. וגם האוכל המערבי מושקע וטעים.

את שאר הלילות לנו בריזורט לא מרוחק שנקרא פאי דו סי pai do see החדרים גדולים יותר, עם חלונות וממוזגים. יש בריכה ומרפסת נעימה לשבת בה. המסעדה במקום פועלת רק מנובמבר עד הקיץ ולכן אם רוצים אוכל או קפה יש לצאת משם.

התניידות בפאי:

בשני המקומות הרגשנו נוח יותר שיהיה לנו רכב למשלוחי אוכל מבחוץ וסידורים ולכן שכרנו אופנוע ובהמשך שניים. 100 באט ליום ותוספת של 40 באט לביטוח דרך aya servic. קחו מהם גם קסדות כמובן. לא מצאנו מקום שמשכיר רכבים. את הטיולים המרוחקים יותר עשינו בעזרת מונית פיק אפ (טנדר שיכולנו להדחס בו שלוש משפחות בכיף).

מספר של חברת מוניות אמינה: 081-882-8112

פעילות משפחתית בפאי:

סמוך לפאי צ'אן ממזרח לעיר נמצאת חוות החיות שם ניתן להאכיל דגים, ארנבים, כבשים ואלפקות וללטפם. מתאים בעיקר לילדים עד גיל 10 אבל לא רק. עולה כ-50 באט כניסה למבוגר. ו-20 באט לכל שקית האכלה.

באותו אזור נמצא גם מתחם יריה בחץ וקשת. 300 באט לשעתיים.

מעיינות חמים בפאי:

יש כשלושה אתרים שידועים לי של מעיינות חמים בפאי. ניים מהם נמצאים זה בסמוך לזה בצד הדרום מערבי של העיר מרחק של כ-7 ק"מ מהמרכז. האחד הוא פארק המעיינות החמים הממשלתי, כניסה לשם תעלה כ-400 באט לאדם. השני הוא ריזורט המעיינות החמים hot springs resort בו יש בריכות חמות מאוד (רותחות ממש) וגם בריכת רחצה גדולה יפה קרירה ורגילה (הן במרחק של כ-200 מטר זו מזו) הכניסה לשימוש במתחם 100 באט למבוגר. נסיעה מהעיר לשם במונית 250-300 באט לכל המונית.

במרחק של כ-16 ק"מ צפונית מערבת לפאי נמצאים מעיינות חמים נוספים שהם בעצם בריכת נחל רדודה ונעימה ופושרת (כ-30+ מעלות). צלולים ומהנים. הלוך חזור במונית 1000 לכל המונית כולל שעתיים לחכות במקום. Sai Ngam

sai ngam

מפלי Mor Paeng הנמצאים בסמוך לפאי ממערב נמצאים בנקודת נוף יפהפיה. אפשר לגלוש בהם כמו במגלשות ולהשתכשךגם קטנים, גם בינוניים וגם גדולים. מקום מצוין לבילוי של חצי יום. מונית הלוך חזור 500 באט.

מערת לוד Lod cave - מערת נטיפים עצומה בגודלה, נמצאת כשעה נסיעה מפאי בדרך פתלתלה במיוחד, לכיוון מה הונג סון (צפון מערב). כדאי לנסוע במזג אויר לא גשום. בפאי הרבה סוכנויות שמצעיות טיול ליום שלם עם הרבה אתרים כולל המעיינות החמים (הפושרים) וגם מערת לוד ועד. אנחנו רצינו להגיע רק למערה וחזרה, התארגנו על ואן משותף לשלוש משפחות בעלות של כ-3500 באט. (פחות מ300 למשתתף, קטנים ללא תשלום) כולל כניסה למערה ושייט במבוקים בתוכה. בתוך המערה עליות תלולות במדרגות ולכן לא תמיד מתאים לקטנטנים גם אם נישאים במנשא. במערה שלושה חללים עצומים של נטיפים ביניהם מתניידים ברפסודות במבוק. כדאי להביא נסים אישיים לכל מקרה. לא חייבים לעשות הכל ניתן להגיד למדריכים המתלווים אליכם להחזיר אתכם להתחלה ברפסודה בכל נקודת זמן.

lod cave

lod cave

בפאי הרבה מקדשים תאילנדים טיפוסיים, אנחנו עלינו כמה פעמים לבודהה הלבן להשקיף מלמעלה. סביב הבודהה רחבה נעימה לשבת, לקשקש ולתת לילדים לפרוק השתוללויות.

בדרך הלוך לפאי עצרנו בשני אתרים ממש לפיתחה של העיירה, אחד הוא גשר הזיכרון. גשר ישן מעל נהר פאי המספר את סיפורם של התאילנדים במלחמות האזור. צלם בדמותו של ג'ק ספיירו משודדי הקאריביים יצלם אתכם על הגשר וימכור לכם את תמונותיכם. כשני ק"מ משם - קניון פאי Pai canyon, גוש הרי סלעי חול וחרסית שיצרו מעין שבילים מפוסלים שיפה לטייל בהם ולראות את הנוף ב-360 מעלות.

pai canyon

מסעדות שאהבנו בפאי:

המבורגר דודו - דודו ישראלי שגר בהולנד ובאוסטרליה ועכשיו בתאילנד הקים המבורגריה טעימה ביותר. ממש מומלץ והוא גם נכון לעזור אם אתם צריכים קצת יעוץ.

ברחוב - 1st tedsaban rd

ממול להמבורגר קפה למון, נעים וחמים עם ארוחות בוקר טובות וקפה נחמד. בהמשך הרחוב Boomelicious גם מקום מצוין לארוחות בוקר.

ארוחות בוקר טובות יש גם ב-om garden פחות התלהבנו מהתאילנדי שלהם

צ'רלי ולק - אוכל תאילנדי מצוין ברחוב הראשי של פאי

ובערב שוק האוכל על ה-walking street.

bottom of page